Cilj predmeta je da studenti usvoje znanje i veštine koje će im omogućiti da steknu znanja o dimenzijma kvaliteta zdravstvene zaštite i o bezbednosti pacijenata u sistemu zdravstvene zaštite, pristupima u merenju kvaliteta zdravstvene zaštite, programima za stalno unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite i o načinima implemetacije mera obezbeđivanja kvaliteta i bezbednosti u praksi, a u cilju poboljšavanja kvaliteta zdravstvenih usluga i povećanja zadovoljstva pacijenata.
Sadržaj predmeta
Teorijska osnovni koncepti, principi i terminologija menadžmenta kvaliteta i bezbednosti pacijenata, uz primenu pristupa koji je visoko specifičan za zdravstvene ustanove i obuhvata strukturalne procesne i ishodne varijable i indikatore kvaliteta definisane od strane OECD-a, kao i u strategiji i propisima u Srbiji. Indektifikacija korisnika i projektovanje usluga u zdravstvu. Mesto kvaliteta i sistema menadžmenta u zdravstvu. Primena modela sistema menadžmenta (kvalitet, bezbednost, rizik, bezbednost hrane, životna sredina, sigurnost, društvene odgovornost, energetska efikasnost) u zdravstvu.
Praktična i drugi oblici nastave Studije slučaja iz oblasti menadžmenta kavliteta i bezbednosti pacijenata koje uvažavaju sve specifičnosti kontinuiranog unapređenja kvaliteta u ѕdravstvenim ustanovama, uz primenu modela zasnovanih na (SRPS CEN/TS 15224 i ISO 15189) samo gde je to moguće, a to znači u službama podrške.
Osnovni cilj studijskog programa Master menadžmenta u sistemu zdravstvene zaštite je priprema kompetentnih profesionalaca u oblasti menadžmenta u sistemu zdravstvene zaštite koji će posedovati znanja i veštine potrebne za izvođenje javnozdravstvenih funkcija.