Cilj predmeta je da pruži studentima osnovna znanja potrebna za definisanje, implementaciju i evaluaciju strategija i taktika marketinga i komunikacija u zdravstvu. Drugi cilj je savladavanje osnovnih metoda, tehnika i veština pozicioniranja zdravstvenih usluga na tržištu, kreiranja i unapređenja brend identiteta, kao i unapređenja korporativne reputacije.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava: Marketing usluga u zdravstvu. Segmentacija tržišta zdravstvenih usluga. Kreiranje i isporuka vrednosti za korisnika. Koncept zadovoljstva korisnika. Istraživanje i analiza okruženja za potrebe kreiranja marketing strategije. Planiranje instrumenata miksa usluga u zdravstvu. Primena koncepta brenda u zdravstvu. Holistički pristup upravljanju marketingom. Upravljanje komunikacijama u zdravstvu. Izgradnja identiteta, imidža i reputacije zdravstvene ustanove. Upravljanje internim komunikacijama. Krizne komunikacije. Strategije društveno odgovornog poslovanja. Strategije socijalnog marketinga. Planiranje kampanja usmerenih na promenu ponašanja i promociju zdravlja.
Studijski istraživački rad: Metode istraživanja okruženja i očekivanja korisnika i stejkholdera. Upravljanje portfoliom usluga i brendova u zdravstvu. Planiranje marketinga i komunikacija. Razvoj strategija marketinga i komunikacija u zdravstvu. Simulacija programa komunikacije sa ciljnim javnostima. Merenje ostvarenih efekata. Istraživanje nivoa zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga.
Osnovni cilj studijskog programa Master menadžmenta u sistemu zdravstvene zaštite je priprema kompetentnih profesionalaca u oblasti menadžmenta u sistemu zdravstvene zaštite koji će posedovati znanja i veštine potrebne za izvođenje javnozdravstvenih funkcija.