Cilj predmeta je da: (a) pomogne studentima da steknu znanja o teorijama i modelima liderstva, (b) pomogne u razumevanju razlike i sličnosti između liderstva i menadžmenta, (c) uporedi pet nivoa odnosa: umrežavanje, koordinacija, saradnja, koperacija i takmičenje, (g) istražuje teorije emocionalne inteligencije i njihovog odnosa prema liderstvu, (e) pomogne u razumevanju važnosti komunikacije i motivacije za javno zdravlje.
Sadržaj predmeta
Nakon završetka predmeta javni zdravstveni profesionalci će biti u stanju da: (a) razumeju ključne koncepte teorije liderstva, nivoe i stilove liderstva i razlike između menadžmenta i liderstva; (b) kritički analiziraju složenost vođenja i motivacije ljudi; (c ) razumeju svoju ulogu javnog zdravlja lidera za poboljšanje kvaliteta javno-zdravstvene prakse; (d) primenjuju relevantne pojmove liderstva na sopstvenom profesionalnom radnom mestu i razviju liderske veštine (mentorstvo, razumevanje sebe i sledbenika, doživotno učenje); (e) znaju izazove zajedničkog vođenja; (f) prevazilaze prepreke i olakšaju promene.
Osnovni cilj studijskog programa Master javnog zdravlja je priprema kompetentnih profesionalaca u oblasti javnog zdravlja koji će posedovati znanja i veštine potrebne za izvođenje javnozdravstvenih funkcija.