Cilj predmeta je da studenti prihvate principe tradicionalnog marketinga, ovladaju klasičnom marketinškom terminologijom i definicijama ključnih termina (marketing «niche», marketing segmentacija, marketing «mix», ciljno tržište). Pored ovoga, cilj je da studenti identifikuju marketing « niche» specifičan za njihove radne organizacije, kao i markentiške ciljeve; nauče kako da principe komercijalnog marketinga na najbolji način primene u marketingu zdravlja; i znalački dizajniraju zdravstvene intervencije, kampanje, komunikacije i naučno-istraživačke projekte.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava: Predmet polazi od koncepta marketinga zdravlja, baziranom na integraciji tradicionalnih marketinških teorija i principa sa naučno zasnovanim strategijama za prevenciju, unapređenje i zaštitu zdravlja. Relativno nov koncept – marketing zdravlja biće analiziran u svetlu sličnosti i razlika sa konceptima kao što su komunikacija u oblasti zdravlja, socijalni marketing i promocija zdravlja. Ovaj predmet se bavi i značajem komunikacije i timskog rada u javnom zdravlju. Studenti će biti pripremljeni za multidisciplinarni rad u multisektorskom kontekstu. Predmet će obuhvatiti više tema: tim i timski rad, stratešku komunikaciju, efektivnu komunikaciju, komunikaciju i medije i komunikaciju u kriznim situacijama.
Praktična nastava: Usvajanje veština timskog rada, strateških komunikacija, medijskih komunikacija i komunikacija u kriznim situacijama kroz praktičan rad. Naučene veštine efektivne komunikacije studenti će demonstrirati u petominutnoj prezentaciji.
Osnovni cilj studijskog programa Master javnog zdravlja je priprema kompetentnih profesionalaca u oblasti javnog zdravlja koji će posedovati znanja i veštine potrebne za izvođenje javnozdravstvenih funkcija.